13 Mart 2012 Salı



Çocukluğum ankarada geçti ankaradaki ilk evimiz kutu gibi ve sobalı bir evdi. Hala arıyorum o evin  miss gibi havasını ve sıcaklığını.. Babam bize oldu olası meyve soyup yedirmekten çok hoşlanırdı. Salona elinde kocaman bir meyve tabağı ile gelir ve teker teker herbirimize meyve soyup yedirirdi. Kim hangi meyveden hoşlanır bilirdi: ben beyaz elma, annem kum elma, kardeşim muz ve kivi ve ablam çok meyve sevmezdi ama yinede babamın elinden yerdi..ablama da kestane yapılırdı.. Daha sonra bu meyveler özellikler portakal kabukları küçük doğranarak sobanın üstüne konurdu evde inanılmaz misss gibi koku yükselirdi. Özellikle pazar günlerine bayılırdım kış aylarında sabah kahvaltıdan önce banyo yapılır. Evde banyonun kokusu yayılırdı sonra annem ve babamın bizim için hazırladığı kahvaltılıklar annemin yaptığı reçeller babamın ısıttığı ekmekler haa bazen de kutusunun içinden araba çıkan nesquik.. Ahh eski günler canım babacım, annecim hala eve gittiğimde dolap benim sevdiğim meyvelerle yiyeceklerle dolar.. sevilmek, değer görmek çok güzel.. şimdi ise ben getirmesem soymasam evde kimsenin aklına meyve gelmiyor. Ah o eski rahatlık:))





  anne kazın pratik tarifi:
               sevgili anne kaz bloğunun yazarı hanım efendi güzel bir prattik doğal tatlandırıcı tarifini bloğunda yazmmıştı bilenler bilir bilmeyenler için anlatayım. Keklerde portakal limon gibi aromaları severiz. portakal yediniz ve kabulklarını atacaksınız ama kıyamıyorsunuz bekletdem acaba yarın kek mi yapsam diye düşünüyorsunuz ama aksilik ertesi gün işiniz çıkıyor ve portakallar o hoş kokusu ile hooop çöpe.. işte size bir öneri yaz aylarında da kekeleriniz portakal veya limon tadabilir potrtakallların kabuklarını güzelce kurutuyoruz ya kalorifer yakınında ve yahut güneş varsa güneşde. yalnız kabuklar ne kadar ince olursa o kadar güzel oluyor yani beyaz kısımları yok alacak kadar ince.. sonra onları alıp rondodan geçiriyoruz ve bir kavonaza daha sonra kullanmak için kaldırıyorz. İşte bu kadar.
































44 yorum:

  1. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim''

    YanıtlaSil
  3. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. Ben rendelediğim poratkal kabuklarını dondurucuda saklıyordum, kurutma fikri daha iyi gibi geldi mutlaka deneyeceğim.Bu arada geçmişle ilgili yadıklarınız çok içten ve güzel olmuş yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili yasemin kurutma biliyorsun kültürümüzde var ve inanılmaz bir kolaylıkmış. bozulmuyor ve kavanozu açtığınızda yine portakal kokusu geliyor.

      Sil
  5. ''Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. sevgili bloger anneleri ziyaretlerinizle beni mutlu ettiniz çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. hiç kişisel yorum olmadan "Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim " yazmaları beni sinir etti. Bloguma bir sen yorum yapmışsın ellerinize sağlık diye. Teşekkür ederim!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne yazıkki anne ve ev hanımı olunca sanırım işi hızlandırmaya çalışışlıyor amaç eklemek elimden geldiğince içeriğe bakıp bişeyler yazmaya çalışıyorum. teşekkür ederim ziyaretiniz için

      Sil
  9. bu arada ben de anaokullarında portakal suyu verilmesinden yanaydım. İsraf olur kabuklar diye üzülmesinler diye kabuklarını yakarak değerlendirmeyi önerdim. Sayfamda www.mozeck.org

    YanıtlaSil
  10. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşım seksen üç tane bloğu eklemekle uğraştığımız içindir o. Çünkü şu an sadece ekliyoruz. İçeriğe bakamıyoruz. Tabiki ilerde paylaşımlarınızı takip edip kişisel mesajlarımızı da bırakacağız. Benim bloğumda da var bu mesajlardan. Amaç bir arada bulunmak ve iletişim kurmak için bir adım. Alınmayın bence. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizde haklısınız. ileri de herkes nasıl olsa postları görüp geniş geniş sayfalara bakma fırsatı olur. çok memnun oldum çok telşekkür ederim..

      Sil
  12. sevgili anneler ben blogları eklmeye çalışırken bir de baktım ki bloğum patlamayapmış hepinşze tek tek çok teşekkür ederim özellikle bloger anneleri bloğuna ve bu etkinliği düzenleyene hepiniz hoş geldiniz.

    YanıtlaSil
  13. merhaba bende listeyi takip ediyorum tatlı kıvırcık bebeği öpüyorum Allah nazarlardan saklasın sevgiler
    http://ojecadisijulyet.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Geldim canim :) bu arada bu civcivin elindeki portakallari bana gönder :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin:)) sefa getirdin:) seve seve göndeririz

      Sil
  15. ''Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim kodlamayı kaldırırsan daha güzel olur

    YanıtlaSil
  16. Merhaba blogger anne, bana hoşgeldiniz, ben de artık sizdeyim :)

    YanıtlaSil
  17. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim''

    YanıtlaSil
  18. Blogunuuz çok sevdim,paylaşımlarınız çok güzel.

    YanıtlaSil
  19. ziyaretin için teşekkürler
    bloguna ve oğluşunun saçlarına bayıldım
    ALLAH bağışlasın

    YanıtlaSil
  20. Bloguma yaptığın zıyaretın ıcın tsk ederım.Bebişine bayıldım,benımde minik bır yıyenım var onun saclarıda aynen böyle Allah uzun ömür versin.Blogunu ızlemeye aldım.

    YanıtlaSil
  21. bloguma hoşgeldin , ben de seni izliyorum..

    YanıtlaSil
  22. Ne kadar tatlı bir melek bu :) maşallah :)
    Portakal kabuğu süper fikir..
    Hersabah eşime ve kendime portakal suyu sıkıyorum,okadar çok portakal gitti ki :( çok üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir fikir verebildiysem ne mutlu bana:)) hoşgeldiniz

      Sil
  23. harika bi fikir bu.. teşekkür ederiz..

    YanıtlaSil
  24. canım kardeşim yazın harika beni ağlattı nerde olursam olayım mahallem her zaman doğup büyüdüğüm yer olacak

    YanıtlaSil