13 Mart 2012 Salı

RAHİME DEMİRCİ POAÇASI


            
İLK TARİF BENDEN halamız Rahime demirci (allah rahmet eylesin)
Pratik poaça tarifi( Rahime demirci tarifi)

          Bu poaçanın tarifini buraya(erzuruma) üniversite için okumaya geldiğimde yanında kaldığım halamız vermişti. rahmetlinin bu tarifi o kadar değerli ki benim için genelde bu tarifi yaparım ve herkes beğenip tarifini benden ister mayasız çok basit bir tarif. kıyır kıyır ama bi o kadar da yumuşak bi tarif bu tarifi sürekli beni arayıp soranlar için yazıyorum.. Rahime halanının anısına olsun..
1 subardağı yoğurt
250 gr margarin veya tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep(isteğe göre asıl tarifte yok ama ben seviyrorum)
aldığı kadar un
üzeri için yumurta sarısı susam veya çörek otu

içi için isterseniz maydonozlu peynir ister patates ister kaşar ister sucuk,sosis isterseni boş yapın ama içli daha güzel oluyor..

            margarin ve yoğurdu margarin ezilene kadar yoğurtla karışana kadar ezin ve karıştırın sonra sıvıyağı mahlebi katın karıştırın ve una kabartma tozunu katarak karışıma ekleyin hamur ele yapışmayacak kıvamda olana dek un ekleyin. ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp aval şeklini vererek yağlanmış tepsiye ya da yağlı kağıt serili tepsiye dizin. (içine isterseniz iç koyup kapatarak oval şekli verin.)
 üstüne yumurta sarısı sürüp susam veya çörek otu dökün ve 180 derecede üstü kızarana kadar pişirin. yarım saatte poaça çat kapı misafirler için ideal.

5 yorum:

  1. çok kolay bir tarif hemen denemeliyimmm ellerine sağlık sevdim blogunu

    YanıtlaSil
  2. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim.
    Ellerinize sağlık, çok güzel görnüyor.

    YanıtlaSil
  3. ziyaretiniz için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil