16 Mart 2012 Cuma

OYUN HAMURU

                     benim oğlumda hamurla oynamayı çok seven bir çocuk. korkumdan dışardan almıyorum henüz bişeylerin yeni yeni farkında ama yine de yapma dediğim şeyleri inadına yapmak istiyor. Oyun hamuru alırım sakın ağzına alma derim o denemek için kesin alır o yüzden ben evde yapıyorum. Bu inanın marketten almaktan daha kolay. bilenler biliyordur benim tarifimise şu;
 2 su bardağı un
su
1-2 yemek kaşığı
10 gr dan daha az katı yağ isteğe bağlı
gıda boyası

      Malzemeleri ele yapışmayan hamur olana kadar yoğuruyoruz. Parçalara ayırıp istediğimiz gibi renklendiriryoruz. Aslında bu hamurların pişirilenleri de var ama içine tartar vs giriyor her an evde olmayan bir malzeme. Bu basit bir tarif , tuz konulmasının amacı bakteri ürememesi için bunu nerde okuduğumu hatırlamıyorum. Oynamadığı zaman buzdolabında 3 gün saklayabilirsiniz. Oynanamadığında dışarıda kaldı mı hemen kuruyor.
      Kardeşim ki şimdi 2 yaşındabir kızı var o anaokuluna giderken öğretmenleri yapardı ama onlar yapılanlar kurusun diye içine biraz da tutkal koyardı. Bizimki de gelip anneme yaptırırdı. Çok severdi oynamasını bunu onun sayesinde öğrendim.






      Merdane ile açtık, elimizde yuvarladık, bebek yaptık, aaba yaptık. Sonrada bunları eline fırın eldiveni takıp fırına koyduk ve dakikasını ayarladık. Bu yüzden her ihtimale karşı fırınımın fişi hep çekili. çocuk ne yapsın beni hep elimde fırın eldiveni ile görüyor.. ama çok eğleniyor..:)))) minik soframız da ona ait.

6 yorum:

  1. Bunu ben de yazmıştım.. ben de kendim mantı hamurunu veriyorum.
    www.mozeck.org (bir anaokulunda ne ararım başlığı altında)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mevzu hamur olunca herşeyle oynanınyor. :)

      Sil
  2. yerim ben bu yakışıklıyı...
    Hoşgeldin demek için uğradım.
    Blogger anneler

    YanıtlaSil
  3. Bu yakışıklı için fedakarlık yapılmazmı :)) Maşallah annesi gibi marifeli. İnşallah pastahane zincirleriniz olur oğluşunla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir dua.. tek hayalim teşekkür ederim

      Sil