2 Mart 2012 Cuma

SADRAZAM LOKUMU

                  aslında adı bu ama ben biraz daha tarifin dışına çıkınca oldu sana  bir rulo pasta.  burda tarif paylaşmayacaktım usta aşçı değilim diye ama bu tarifi çok beğendim tadı pastadan daha hafif oldu ben kendi yaptığım gibi vermeyi düşünüyorum aslından farkı ben  kremasını farklı yaptım, içine muz koydum ve bazılarını çikolatalı yaptım.. aslını merak edenler bu isimde googledan taratabilirler.

kek için
3 yumurta
3/4 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı ılık su
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

kreması için

2,5 su bardağı süt
1 kahve fincanı un
1 yemek kaşığı nişasta (tercih mısır nişastası)
2 fincan toz şeker
vanilin veya esans
25 gr margarin veya tereyağı

üzeri için
1 su bardağı süt
1 su bardağı hindistan cevizi
çikolata sosu
(çikolata sosunu bitter çikolatayı benmari usulü eritip içine kıvam gelene kadar süt koyarsanız da olur)

tarif
 önce kremayı yapın ki soğusun ılık olması gerek
            sütü tencereye alalım içine telle karıştırarak margarin ve vanilin hariç tüm  malzemeleri teker teker alalım. karıştırın ki un içinde topaklanmasın. kısık ateşte sürekli karıştırarak kaynayana kadar pişirelim. kaynadıktan sonra altını iyice kısalım karıştırarak margarini ve vanilini ekleyelim. topaklanma olursa blenderdan geçirebilirsiniz. arada karıştırarak soğumaya bırakın.

 kek yapılışı
önce fırını 180 dereceye ayarlayın ya da bazı fırınlar farklı oluyor keki hangi ısıda pişiriyorsanız. yumurta ve şekeri mikserdde iyice çırpın açık sarya dönene kadar içine sırasıyla su un ve kabartma tozunu da una karıştırarak sıpatula yardımı ile karıştırın. dikdörtgen fırın tepsinize yağlı kağıt koyun üstüne karışımı dökün tepsiyi eşitleyin her tarafı eşit karışım olsun. sonra fırına koyun dakika vermiyorum ilk 20 dakikadan sonra kontrol edin üstünün rengi dönene kadar sonra kürdan yardımı ile bakın pişmişse çıkarın.
soğuduktan sonra keki 8 parçaya bölüyorum boydan 4 e bölün en den 2 ye yine 8 dikdörtgen elde edeceksiniz(yaklaşık eni 6-7 cm boyu da 9-10 cm eğer yapabiliyorsanız keki ortadan ikiye bölün ve kremalarını sürüprulo yapın ve dilediğiniz büyüklükte kesin) bu dilimler kalın olacağından bunları ikiye ayırın içine krema sürün ve muz koyun ve rulo yapın elinizde tutarak tabağa aldığınız sütü hafif batırın içine koymayın amaç sadece üstü ıslansın kaşıkla da üstüne dökerek ıslatabilirsiniz ama her tarafı ıslanacak ve hindistan cevizine batırın ve ya çikolata sosu dökün. işte servise hazır dolapta üsü kapalı bir gün bekleyince de süper oluyor. aşağıya resim koyuyorum ama resim bana ait değil.:)  deneyenlere afiyet olsun, yarasın:) böyle giderse bana yarayacak olumsuz yönde:D
       bu yapılış aşaması size örnek olsum diye koydum bunu ben yapmadım aklımda tarifi siteye koyacağım gelmemişti ama yedikten sonra karar değiştirdim

işte bunu ben yaptım!:)



5 yorum:

  1. süper görünüyo canım çekti

    YanıtlaSil
  2. senin kide çok enfes görünüyor ellerine sağlık.Tabiki de paylaşabilirsin canım benim...

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim en kısa zamanda deneyip paylaşırım:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim.. siz hünerli hanımlar kadar olamasa da bir iki bende ustalaşıyorum siz ve sizler gibi hanımlardan ilham alarak:)

    YanıtlaSil