11 Nisan 2012 Çarşamba

tuzlu bayatlamayan kurabiye

          Merhaba hanımlar bugün size sizin için çat kapı misafiriniz geldiğinde ikram edeceğiniz kurabiye tarifi vereceğim.. Tadı güzel benden ve kurabiyemi yiyen herkesten 10 puan aldı. Bu tarifi komşum Ayfer Çelik'ten aldım. Kendisi hamarat mı hamarat bir ablamdır allah ondan  razı olsun.. Bu hamaratlığından sık sık faydalanıyoruz:)
250 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
2 yumurta (birinin beyazını üstüne sürmek için ayırın)
1+1/4 çay bardağı sıvıyağ
1+1/4 çay bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilin
1 paket kabatma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
un
extra mahlep bu asıl tarifte yok ama ben sevdiğim için1 tatlı kaşığı ekliyorum.

Malzemeleri karıştırıyoruz mağlum çok yağlı olduğundan sert bi hamur olmasını beklemeyin yumuşak ama ele yapışmayacak.. Sonra merdane ile açıp 1 cm kalınlığında istediğiniz büyüklükte kesiyoruz( 3- 4 cm boyunda oluyor benim yaptıklarım) yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyuyoruz üzerlerine yumurta akı sürüp susam veya çörek otu serpiyoruz. Resimlerini paylaştım sizlerle bu defa benimkilerin acele yetişmesi gereken yer vardı şekilsiz oldu:)) Kapalı bir kaba koyduğunuz da uzun süre gevrek gevrek kalıyor.. Denemek isteyenlere afiyet olsun..











 tabi benim oğlumun yaptığı gibi susamların hepsini hamurun üstüne dökmeyin:)))


4 yorum:

  1. Nefis olmuş,ellerıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  2. Bu tarifi denemek için hemen arşivime aldım. Çok teşekkür ediyorum sana da Ayfer ablaya da :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden afiyet olsun. bende teşekkür ederim:)

      Sil