5 Şubat 2013 Salı

3 tarif: tuzlu ekler, bereketli poaça, kolay truff

 
 
           Herkese güzel bir gün diliyorum.. Uzun bir zamandır sizlerle tarif paylaşmıyorum.. Aslında bu aralar çok denemelerim oldu ve çoğunu da ne yazık ki resimlemedim. Zamanla yine yaparım ne de olsa..:) Bugün ise sizlere 3 güzel tarif vereceğim. Resim oğluşumun doğum gününden:))
            ilk olarak son zamanlarda öyle bir minik poaça yapıyorum ki diyet bozduran cinsten.:) sizinle de paylaşmak istedim.
                                                                          Tuzlu Ekler
                      Asıl adı tuzlu rulo dünya tarifleri diye bir kitaptan almıştım ama Erzurumdaki dostum olan Merve buna minik ve bir ağızlık olduğu için Tuzlu ekler adını verdi:))
İste size tarif:
malzemeler
2 adet yumurta (birinin sarısını üzeri için ayırın)
200 gr katı yağ veya tereyağı (eritilmiş olacak)
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
3,5 subardağı un
içi için 200 gr peynir ve maydanoz
                 Malzemeleri karıştıp yoğurun ele yapışmayan bir kıvam olunca 10 dakika dinlendirin ve 6 parçaya ayırın merdana ile yuvarlak açın (elmalı pasta yapar gibi) ben 8 e kesiyorum ama tarifte 4e bölünüyor. Her kestiğiniz üçgenlerin geniş kısmına peynirleri koyarak dar kısmmına doğru yuvarlayın ve rulo yapın. Hazırladığınız ruloların üzerine yumurta sürüp üzerine susam veya çörek otu serpin. 170-180 dereceli fırında kızarana kadar pişirin.
Hadi afiyet olsun:)
                                                             BEREKETLİ POAÇA
          Diğer tarif ise benim başka bir poaçam. Ben buna bereketli poça diyorum çünkü kalabalık misafirlerde bir ölçek yaptığınızda fazlasıyla yetiyor, hatta artıyor bile :)
         Ben bu poaçaları bazen içini doldurup pişiriyorum bazen de boş yapıp sandwich gibi yapıyorum. Bazende küçük küçük poaçalar yapıp pişirdikten sonra ortasını biraz açıp peynir ve maydonoz karışımından koyuyorum. Gelelim tarife...
malzemeler
3 su bardağı su
1 su bardağı ılık süt
4 yemek kaşığı toz şeker
1 paket yaş maya
1 su bardağı sıvıyağ
un
 
İsteğinize göre boş, isteğinize göre içini hazırlayabilirsiniz. patatesli, peynirli, sosisli, zeytintli... Nasıl seviyorsanız:)
                 Malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan bir hamur elde edin ve mayalanmaya bırakın. Mayalanan hamuru cevizden biraz daha büyük parçalar koparıp yağlanmmış tepsiye koyun 170-180 dereceli fırında pişirin. Soğuduktan sonra ortasından kesin içine salam, kaşar peyniri, domates,salata vs sandwich malzemeleri koyabilirsiniz ya da poaçaların ağzını biraz açıp içine beyaz peynir maydanoz karışımı koyabilirsiniz.. Her türlü güzel oluyor.. Afiyet olsun:)
 
 
                                    son olarak herkesin sevdiği truff
                  Biliyorum herkes bir truff tarifi veriyor ama bu benim tarifim:) Truff çiğ krema ile yapılıyor. Ben çiğ krema sevmiyorum ganaj dışında çok kullanmyorum. Truffu denemeyi çok istedim ama krema kullanmak istemedim ben de bakın nasıl yaptım..
 
 
4-5 dilim kek (birgün önceden yapılmış veya marketlerde satılan baton kek)
kıvamlı yapılmış çikolatalı sos(işte benim sırrım)(toz şeklinde satılan soslar)
ve üzeri için süslemeler hindistan cevizi, toz fıstık, renli şekerler vs ne seviyorsanız.
 
             Kekleri rondodan geçirin veya iyice ufalayın. İçine önceden hazırladığınız kıvamlı yaptığınız (ben 1.5 subarğı sütten yapıyorum) çikolatalı sostan 2 yemek kaşığı dökün ve yoğurun kıvamı elinizle rahatça yuvarlayacağınız bir kıvam olmalı. Sonra üzerlerine süslemelerden dökün:)) Afiyet olsun...
 
            Herkese sevgiler...

1 yorum:

  1. Tuzlu ekler iyi fikirmiş. Sizi izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil